/ MÉD közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek
Programok

XIII. Építész Regatta Nagydíj

1/1

XIII. Építész Regatta Nagydíj

?>
XIII. Építész Regatta Nagydíj
1/1

XIII. Építész Regatta Nagydíj

XIII. Építész Regatta Nagydíj
Programok

XIII. Építész Regatta Nagydíj

2020.08.31. 11:03

Eseményinfó

Szerzők:
Kovács Dániel

Földrajzi hely:
Keszthely, Balatonlelle, Magyarország

Esemény kezdete:
2020.09.04. 11:00
Esemény vége:
2020.09.06. 20:00

Idén 13. alkalommal rendezik meg az Építész Regatta vitorlásversenyt, 2020. szeptember 4-5-6-án a Balatonlelle–Keszthely–Szigliget útvonalon. Az idei év sajátosságaihoz igazodva a rendezvény maximális létszáma 150 fő, a versenyt követő díjátadó és vacsorat pedig szabadtéren lesz a keszthelyi jachtkikötőben.

Az építészszakmához kötődő rendezvények között jó ideje előkelő helyet foglal el az építészek balatoni vitorlásversenye, az Építész Regatta Nagydíj. Az idén 13. alkalommal megrendezésre kerülő esemény résztvevői és támogatói – ahogyan a korábbi években is – alapvetően építészek, illetve az építészethez (is) kapcsolódó területekről érkeznek. Bár a háromnapos esemény alapvetően a vízen folyó versenyről szól, egyben kiváló alkalmat kínál kötetlen hangvételű találkozókra is, amelyeken előkerülnek szakmai kérdések és „kibeszélhetők" az építészeket érintő és érdeklő aktualitások is. 

A verseny hosszú évek alatt kialakult menetrendjét a vírushelyzet az idén némileg felülírta. Amíg a korábbi években többnyire májusban vagy kora júniusban, mintegy szezonnyitó balatoni eseményként került megrendezésre, addig ebben az évben kitolódott szeptemberre. Remélhetően, néhány napon belül valóban elstartolhatnak a hajók: a szervezők – az egészségügyi előírásokat szigorúan betartva – szeptember 4-én, péntek este várják a balatonlellei jachtkikötőbe a versenyzőket, akiket Istenes József, a Szlovák Építészeti Szövetség alelnöke köszönt. Itt kell megemlíteni, hogy a rendezvényt most először a Teslounge Budapest, a jövő technológiai fejlődésében élenjáró Tesla személygépkocsik kizárólagos hazai forgalmazója is támogatja. A cég a balatonlellei kikötőben kiállított autókkal, valamint felajánlásokkal – a verseny győztese egy hétvégi Tesla élményvezetésen is részt vehet – emeli a rendezvény színvonalát.

A verseny szombat reggel a balatonlellei kikötőből indul, az előzetes regisztráció szerint mintegy húsz vitorlással, amelyeknek többsége a rendezvény állandó szereplőjeként már jól ismert. Természetesen minden évben új csapatok és szereplők is feltűnnek a versenyzők között: az idei rendezvényt megtisztelik többek között a V4 Építészeti Szövetség elnökei is. A verseny a keszthelyi jachtkikötőben ér véget. A vírushelyzetre való tekintettel a Festetics-kastély helyett itt, a kikötőben, szabad térben kerül sor a szombat esti fogadásra és a díjátadó ünnepségre is. A résztvevőket dr. Latorcai Csaba, az Emberi Erőforrások Minisztériumának közigazgatási államtitkára, az esemény fővédnöke köszönti és adja át díjakat. Vasárnap pedig a már megszokott rövidebb távon, Keszthely–Szigliget között hajózva mérik össze tudásukat a Balatont és a vitorlázást kedvelő építészek. 

A regatta szervezői, Kálmán Ernő DLA és Borsay Attila építészek, a V4 Építészeti Alapítvány részéről minden évben megemlékeznek egy-egy aktuális építészeti évfordulóról, vagy jelentős nemzeti eseményről. Idén a száz évvel ezelőtt megkötött trianoni békediktátum, illetve ehhez kapcsolódóan 2020 mint a nemzeti összetartozás éve kerül fókuszba, ráirányítva a figyelmet a nemzeti összefogás mindenkori jelentőségére, az egymás iránti tisztelet és felelősségvállalás fontosságára.   
 

Az Építész Nagydíj hivatalos weboldala: www.epiteszregatta.hu 

A verseny időpontja: 2020. szeptember 4-5-6.
A verseny helyszíne: Balatonlelle Yacht kikötő – Keszthely Yacht kikötő

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk