/ MÉD közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek
Programok

RELOAD - Online kiállítás és kiadványbemutató

1/1

?>
1/1

RELOAD - Online kiállítás és kiadványbemutató
Programok

RELOAD - Online kiállítás és kiadványbemutató

2020.09.14. 09:02

Eseményinfó

Földrajzi hely:
Magyarország

Cég, szervezet:
BME Lakóépülettervezési Tanszék

Csütörtök 17:00 órakor online kiállítás nyílik a RELOAD ötletpályázatra beérkezett pályaművekből, melynek keretében a hallgatók az Alföldi utcai átmeneti hajléktalanszálló újragondolására és bővítésére tettek javaslatokat. 

A Budapesti Műszaki Egyetem Lakóépülettervezési Tanszéke dr. Győri Péterrel, a BMSZKI volt igazgatójával együttműködve nyílt, titkos, hallgatói ötletpályázatot hirdetett RELOAD - Az Alföldi átmeneti szálló újragondolása és bővítése címmel az év elején. A tervezési feladat a BMSZKI, Alföldi utcai átmeneti hajléktalanszálló magasabb igényszintre való átalakítása és bővítése, a mellette lévő üres telek működésbe való bekapcsolásának koncepciója, végleges vagy átmeneti hasznosítása volt. 

Országos szintű, egyetemek közötti együttműködésre ritkán látni példát: a felhívás a BME, MOME, DE, PTE, SZIE, SZE, SOE, METU építészhallgatóit szólította meg, akik egyénileg vagy csoportokban indulhattak. Összesen 34 pályamű érkezett be, melyek mindegyike érzékeny és komplex megoldási javaslatot nyújt a szálló újragondolására. Az eredményhirdetés online zajlott videó formájában, melyet a bírálóbizottság és a szervezők készítettek.

A beadott munkákat az aktuális járványügyi helyzetre való tekintettel online mutatják be, a pályázathoz kapcsolódó kiadvánnyal együtt 2020. szeptember 17-én 17:00 órakor. A linkek a program Facebook eseményénél lesznek elérhetők. A pályaművekből később utazó kiállítás készül, melynek első helyszíne a BMSZKI Dózsa György úti épületének díszterme lesz. 

Forrás: RELOAD

 

Szerk.: Sütöri Laura

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk